top of page

Inovativní biobanking pro každého

  • Obrázek autoraNEXTEOM

Jak omezit nepříznivé účinky hubnutí




Obezita je často provázena řadou závažných zdravotních problémů, takže se mnoho lidí snaží zhubnout. Toho se dá dosáhnout dietou, cvičením či některými léky. Většina obézních lidí, kteří se snaží zhubnout, po kratší nebo delší době začne opět přibírat na váze. Problém je v tom, že základní metabolismus, neboli klidový výdej energie, přímo souvisí s tím, kolik svalové hmoty máme. Metabolismus je v podstatě souhrnem chemických reakcí v našich buňkách, které přeměňují potravu na energii pro udržení života, veškeré buněčné procesy a tvorbu zásob pro nepříznivé podmínky. Jak stárneme, ztrácíme postupně svalovou hmotu; tento děj se nazývá sarkopenie. Záměrné hubnutí je provázeno primárně ztrátou tukové, ale bohužel také svalové hmoty.

Ukazuje se, že po snížení hmotnosti (dané hlavně snížením obsahu tuku v těle) se v těle zapínají kompenzační regulační mechanismy založené na působení hormonu leptinu, které postupně vedou k návratu obezity. Tomu, a také ztrátám svaloviny, lze do určité míry zabránit vhodným fyzickým cvičením. Nejlepším a nejzdravějším přístupem je kombinovat zdravou (pestrou, vyváženou) stravu a celkově zdravou životosprávu s cvičením přiměřeným věku a zdravotnímu stavu (rychlá chůze, plavání, cyklistika). A velmi důležité - vyvarovat se v maximální možné míře stresu!






původní článek naleznete zde

17 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page